Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen op een rij

Veelgestelde vragen

Wat betekent COVID-19 voor Kunstmin? Handige info bij het boeken van je ticket

Meld je aan voor de wachtlijst bij uitverkochte voorstellingen
Vanwege de corona voorzorgsmaatregelen kunnen we nu helaas nog niet alle beschikbare tickets in de zaal in de verkoop doen. Is de voorstelling uitverkocht, meld je dan aan voor de wachtlijst. Daar kom je vanzelf terecht als je op de ticketbutton bij de voorstelling klikt. Zodra de maatregelen voor theaters in Nederland versoepelen, verkopen we eerst de tickets aan de theaterliefhebbers die zich voor de wachtlijst hebben gemeld.

Je ticket is ongeplaceerd
Op dit moment koop je een ongeplaceerd ticket. We verkopen tickets in sets van 1 (persoon) of van 2 (personen). In de zaal neem je plaats op volgorde van binnenkomst.

Zodra we alle plaatsen in de zaal weer mogen verkopen, zetten we het door jou gekochte ticket om in een geplaceerd ticket. We placeren je volgens ‘de best beschikbare plaats’.

Wissel je theatervoucher in
Heb je in het coronajaar jouw ticket om laten boeken naar een voucher? Je kunt deze nu verzilveren voor een nieuwe voorstelling of concert.

Voorstellingen tot 1 juni 2021
Heb je een ticket geboekt voor voorstellingen tot 1 juni 2021? Je ontvangt altijd persoonlijk bericht via onze Receptie & Kassa over verplaatsing of annulering.

We ontvangen je gastvrij & coronaproof
Natuurlijk ontvangen we je gastvrij en coronaproof, op 1.5 meter. We vragen je niet om voorafgaand aan je theaterbezoek een coronatest te doen. Wel vragen we je om de coronamaatregelen te respecteren en niet naar het theater te komen als je klachten hebt. Je leest er alles over in onze COVID-huisregels tijdens jouw avondje theater.

Een andere vraag?
Heb je een vraag aan ons? De collega’s van de Receptie & Kassa staan je graag te woord.

Waar kan ik voor aanvang, in de pauze of na afloop van de voorstelling wat eten of drinken?

Borrelen of naborrelen in de Schouwburg
Ons Theatercafé is een heerlijke ruimte om tijdens je bezoek aan de Schouwburg te genieten van een drankje en een klein hapje. In het Theatercafé kun je ook terecht voor borrelarrangementen. Naborrelarrangementen kun je direct online bestellen op het moment dat je je kaarten boekt. Je komt de besteloptie tegen tijdens het bestelproces. Je kunt het arrangement er later ook nog los bijbestellen. Vraag op de voorstellingsavond zelf om meer informatie aan de bar. Je kunt in het Theatercafé niet lunchen of dineren. Bij kaarten voor voorstellingen in de Grote en Kleine Zaal van de Schouwburg is een consumptie inbegrepen. Uitgezonderd zijn voorstellingen in het genre Jeugd & Familie en de voorstellingen in het Energiehuis (Machine 3 en Ketel 1).

Borrelen of naborrelen in het Energiehuis
In het Energiehuis bevindt zich Grandcafé-restaurant Khotinsky. Zij ontvangen graag voor een hapje en/of drankje.

Voorafgaand aan de voorstelling een hapje eten? Geniet van een theatermenu!
Wij bieden verschillende theatermenu’s aan in samenwerking met restaurants in de regio. Deze theatermenu’s kun je samen met jouw tickets boeken.

Wanneer is de Receptie & Kassa geopend?

De Receptie & Kassa van Kunstmin vind je in het Energiehuis en is bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 09.00 – 18.00 uur (op zaterdagen van 12.30 - 13.15 uur zijn we gesloten). 

Hoe werkt het e-ticket?

Meteen na je online bestelling ontvang je een e-mail met in de bijlage een digitaal ticket, het e-ticket. Dit is meteen je toegangsbewijs met de barcode, die je voor de voorstelling kunt laten scannen. Print het e-ticket uit. Of laat het e-ticket scannen vanaf je telefoon.

Om het e-ticket te kunnen downloaden heb je Adobe Reader nodig.

Een e-ticket kun je ook vanaf je telefoon laten scannen. Zet hiervoor alvast de helderheid van je scherm op de hoogste stand en zorg ervoor dat je scherm schadevrij is. 

Welke extra kosten berekent Kunstmin in reguliere tijden door?

Theaterservicekosten
Bij elke ticket is een bedrag van € 2,50 theaterservice inbegrepen voor de dekking van verwerkingskosten.

Pauzedrankje in de Schouwburg
Bij de prijs van een theaterkaartje bij Kunstmin in de Schouwburg is een consumptie inbegrepen (portemonneeloze pauze). Uitgezonderd zijn voorstellingen in het genre Jeugd & Familie en alle voorstellingen van Kunstmin in het Energiehuis (zalen Ketel 1 en Machine 3).

Wanneer krijg ik mijn gratis consumptie als er geen pauze is? 
Bij een voorstelling van Kunstmin in de Schouwburg zonder pauze, serveren wij je drankje voorafgaand aan de voorstelling. Uitgezonderd zijn voorstellingen in het genre Jeugd & Familie en alle voorstellingen van Kunstmin in het Energiehuis (zalen Ketel 1 en Machine 3).

Rekent Kunstmin verzendkosten als ik mijn tickets per post wil ontvangen?
Ja, Kunstmin rekent € 4,50 als je graag je tickets thuis per post wilt ontvangen. Voor de service om telefonisch te bestellen rekenen wij € 3,-.

Ik wil graag mijn tickets omruilen, kan dat?
Tickets ruilen wij voor je om tot 48 uur voor de voorstelling. Voor deze service brengen we je € 3,- in rekening. Wij geven geen geld retour.

Hoe meld ik mij aan- of af voor de nieuwsbrief?

Onderaan deze pagina vind je een button waarmee je je kunt aanmelden voor onze nieuwsbrief.

Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?
Dat kan op twee manieren:

  • Meld je af met de afmeldmogelijkheid onderaan de nieuwsbrief die je in je mailbox ontvangt
  • Door een e-mail te sturen naar info@kunstmin.nl; vermeld daarin het e-mailadres waarop je de nieuwsbrief nu ontvangt 

Hoe gaat Kunstmin met mijn privacy om?

We gaan zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om. Indien je van Kunstmin geen algemene informatie over voorstellingen wilt ontvangen, kun je een e-mail sturen naar info@kunstmin.nl.

Mag ik tijdens de voorstelling fotograferen?

Het is alleen voor aanvang mogelijk om in de zaal beeld- of geluidopnames te maken. Op andere momenten stoor je hiermee de voorstelling, de artiesten en je medebezoekers. Maar ook hebben we te maken met auteurs- en beeldrechten die afgeschermd zijn. De meeste artiesten vinden het prima als je tijdens het eindapplaus foto’s maakt. We vinden het ontzettend leuk als je een foto van je bezoek aan Kunstmin plaatst op social media en ons in je bericht noemt via @Kunstmin.

Als ik mijn gekochte ticket doneer vanwege COVID-19, hoe bestemmen jullie dat geldbedrag?

Dit bedrag wordt verdeeld tussen de uitvoerende(n), de producent en de organisator. Kunstmin neemt verantwoordelijkheid dat dit juist wordt uitgevoerd. Mede door deze donaties en dankzij een faire verdeling van de bedragen krijgen alle partijen een kans op herstel. Je donatie wordt dus in overleg met de betreffende partijen verdeeld tussen de (uitvoerende) maker(s), de producent en jouw theater. Heel veel dank!

Heb je een voorziening voor mij als slechthorende?

We bieden je hulpapparatuur. Meld je daarvoor op de avond van de voorstelling aan bij de kassa. We beschikken ook over hulpaparatuur die gebruikt kan worden in combinatie met een gehoorapparaat.

Hoe bestel ik mijn rolstoelplaats?

Boek je rolstoelplaats telefonisch via (078) 639 79 79. Je kunt ook altijd de kassa mailen via kassa@kunstmin.nl.

 

Ik kom te laat, wat nu?

Laatkomers zijn helaas voor zowel de artiesten als voor het aanwezige publiek storend. Kom daarom toch echt op tijd. In COVID-19 tijd zal onze manager van dienst, de Duty Manager, meestal moeten besluiten je niet meer binnen te laten. We retourneren geen geld retour bij te laat komen.

Er is gedurende voorstellingen in de COVID-19 periode geen pauze tijdens een voorstelling. Bij de tickets inbegrepen consumpties, ontvang je voorafgaand aan de voorstelling. 

Mag ik mijn kind op schoot nemen?

Zowel volwassenen als kinderen krijgen een plaatsbewijs en een eigen stoel toegewezen. Hiermee volgen we (brand)veiligheidsregels op. Er zijn voldoende stoelverhogers beschikbaar zodat je kind de voorstelling goed kan zien. 

Mag mijn baby de zaal in?

Helaas, het is niet toegestaan om je baby mee de zaal in te nemen. Je baby kan mogelijk de voorstelling verstoren. Bij jeugdvoorstellingen is de vermelde leeftijd de ondergrens. We hopen hierbij op je begrip.

 

Wil je iets vragen of wil je ons een compliment geven?

We horen het graag! Jouw opmerking, verbeterpunt of compliment zien we graag tegemoet. Bel onze Receptie & Kassa: (078) 639 79 79 of stuur een e-mail naar info@kunstmin.nl.

Dankjewel alvast voor de moeite die je neemt om ons dit te laten weten!