Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen op een rij
Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Waar kan ik voor aanvang, in de pauze of na afloop van de voorstelling wat eten of drinken?

Borrelen in de Schouwburg
Ons Theatercafé is een heerlijke ruimte om tijdens je bezoek aan de Schouwburg te genieten van een drankje en een klein hapje. In het Theatercafé kun je ook terecht voor borrelarrangementen. Arrangementen kun je direct online bestellen op het moment dat je je kaarten boekt. Je komt de besteloptie tegen tijdens het bestelproces. Je kunt het arrangement er later ook nog los bijbestellen. Vraag op de voorstellingsavond zelf om meer informatie aan de bar. Je kunt in het Theatercafé niet lunchen of dineren. Bij kaarten voor voorstellingen in de Grote en Kleine Zaal van de Schouwburg is een consumptie inbegrepen. Uitgezonderd zijn de voorstellingen in het Energiehuis (Machine 3 en Ketel 1).

Borrelen in het Energiehuis
In het Energiehuis bevindt zich Grandcafé-restaurant Khotinsky. Zij ontvangen je graag voor een hapje en/of drankje.

Voorafgaand aan de voorstelling een hapje eten? Geniet van een Theatermenu!
Wij bieden verschillende Theatermenu’s aan in samenwerking met restaurants in de regio. Deze Theatermenu’s kun je samen met jouw tickets boeken.

Meer info over de borrelarrangementen en Theatermenu's van Kunstmin lees je hier.

Wanneer is de balie van Service & Tickets geopend?

De balie van Service & Tickets van Kunstmin vind je in het Energiehuis en is bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 09.00 – 18.00 uur (op zaterdagen van 12.30 - 13.15 uur zijn we gesloten). 

Hoe werkt het e-ticket?

Meteen na je online bestelling ontvang je een e-mail met een link naar het digitaal ticket, het e-ticket. Dit is meteen je toegangsbewijs met de barcode, die je voor de voorstelling kunt laten scannen. Print het e-ticket uit. Of laat het e-ticket scannen vanaf je telefoon. Net zo makkelijk en beter voor het milieu. Zet hiervoor alvast de helderheid van je scherm op de hoogste stand en zorg ervoor dat je scherm schadevrij is. 

Om het e-ticket op je desktop te kunnen downloaden heb je Adobe Reader nodig.

Ik heb stoelnummer 5 en 7, zitten wij dan naast elkaar?

Ja, in de Grote Zaal zit je naast elkaar. De Grote Zaal kent namelijk even en oneven stoelnummers. Aan de linkerzijde van de zaal vind je de even nummers, aan de rechterzijde van de zaal de oneven nummers.

Welke extra kosten berekent Kunstmin door?

Theaterservicekosten
Bij elk ticket is een bedrag tot maximaal € 3,50 theaterservice inbegrepen voor de dekking van o.a. verwerkingskosten.

Pauzedrankje in de Schouwburg
Bij de prijs van een theaterkaartje bij Kunstmin in de Schouwburg is een consumptie inbegrepen (portemonneeloze pauze). Uitgezonderd zijn voorstellingen in het Energiehuis (zalen Ketel 1 en Machine 3).

Wanneer krijg ik mijn consumptie als er geen pauze is? 
Bij een voorstelling van Kunstmin in de Schouwburg zonder pauze, serveren wij je drankje na afloop van de voorstelling. Uitgezonderd zijn voorstellingen in het Energiehuis (zalen Ketel 1 en Machine 3).

Rekent Kunstmin verzendkosten als ik mijn tickets per post wil ontvangen?
Ja, Kunstmin rekent € 4,50 als je graag je tickets thuis per post wilt ontvangen. Voor de service om telefonisch te bestellen rekenen wij € 3,-.

Ik wil graag mijn tickets omruilen, kan dat?
Tickets ruilen wij voor je om tot 48 uur voor de voorstelling. Voor deze service brengen we je € 3,- in rekening. Wij geven geen geld retour.

Kan ik mijn gekochte tickets retourneren?

Eenmaal gekochte kaarten kunnen we niet terugnemen. Ticket(s) ruilen we voor je om tot 48 uur voor de voorstelling*. Voor deze service brengen we je € 3,- in rekening. We geven geen geld retour. Een verzoek tot omruiling kun je telefonisch of per e-mail doen via kassa@kunstmin.nl.
*indien het om een uitverkochte voorstelling gaat waarbij een wachtlijst van toepassing is, is omruiling wél mogelijk binnen 48 uur voor de voorstelling.

Hoe meld ik mij aan- of af voor de nieuwsbrief?

Onderaan deze pagina vind je een button waarmee je je kunt aanmelden voor onze nieuwsbrief.

Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?
Dat kan op twee manieren:

  • Meld je af met de afmeldmogelijkheid onderaan de nieuwsbrief die je in je mailbox ontvangt
  • Door een e-mail te sturen naar info@kunstmin.nl; vermeld daarin het e-mailadres waarop je de nieuwsbrief nu ontvangt 

Hoe gaat Kunstmin met mijn privacy om?

We gaan zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om. Indien je van Kunstmin geen algemene informatie over voorstellingen wilt ontvangen, kun je een e-mail sturen naar info@kunstmin.nl.

Mag ik tijdens de voorstelling fotograferen?

Het is alleen voor aanvang mogelijk om in de zaal beeld- of geluidopnames te maken. Op andere momenten stoor je hiermee de voorstelling, de artiesten en je medebezoekers. Maar ook hebben we te maken met auteurs- en beeldrechten die afgeschermd zijn. De meeste artiesten vinden het prima als je tijdens het eindapplaus foto’s maakt. We vinden het ontzettend leuk als je een foto van je bezoek aan Kunstmin plaatst op social media en ons in je bericht noemt via @Kunstmin.

Heb je een voorziening voor mij als slechthorende?

We bieden je geluidversterkende apparatuur die gebruikt kan worden in combinatie met een gehoorapparaat (ringleiding). Meld je daarvoor op de avond van de voorstelling aan bij de kassa.

Hoe bestel ik mijn rolstoelplaats?

Boek je rolstoelplaats telefonisch bij Service & Tickets via (078) 639 79 79 of mail naar kassa@kunstmin.nl.

Ik kom te laat, wat nu?

Laatkomers zijn helaas voor zowel de artiesten als voor het aanwezige publiek storend. Kom daarom toch echt op tijd. Onze manager van dienst, de Duty Manager, zal meestal moeten besluiten je niet meer binnen te laten. We retourneren geen geld retour bij te laat komen.

Mag ik mijn kind op schoot nemen?

Zowel volwassenen als kinderen krijgen een plaatsbewijs en een eigen stoel toegewezen. Hiermee volgen we (brand)veiligheidsregels op. Er zijn voldoende stoelverhogers beschikbaar zodat je kind de voorstelling goed kan zien. 

Mag mijn baby de zaal in?

Helaas, het is niet toegestaan om je baby mee de zaal in te nemen. Je baby kan mogelijk de voorstelling verstoren. Bij jeugdvoorstellingen is de vermelde leeftijd de ondergrens. We hopen hierbij op je begrip.

 

Wil je iets vragen of wil je ons een compliment geven?

We horen het graag! Jouw opmerking, verbeterpunt of compliment zien we graag tegemoet. Bel Service & Tickets via 078 - 639 79 79 of stuur een e-mail naar info@kunstmin.nl.

Dankjewel alvast voor de moeite die je neemt om ons dit te laten weten!

Vooraan bij je favoriete artiest?

De kaartverkoop is gestart! Van welke show ga jij genieten?

Vooraan bij je favoriete artiest?
Bekijk programma