Wil je ons, in deze tijd, extra steunen? Steun ons

Veelgestelde vragen

  • Corona: Wanneer is jullie Receptie & Kassa geopend?

    Onze Receptie & Kassa is telefonisch en per mail regulier bereikbaar van ma t/m vr van 09.00 tot 17.00 uur. Wij staan je graag te woord. Tickethouders ontvangen persoonlijk bericht over verplaatsing of annulering van een voorstelling. Ook houden we je persoonlijk op de hoogte van de afwikkeling van de tickets.

    De Schouwburg en het Energiehuis kunnen in ieder geval tot en met 1 juli 2020 geen voorstellingen tonen. Beide gebouwen zijn voor publiek gesloten.

    Lees meer over de actuele stand van zaken.

  • Corona: Wat betekent COVID-19 voor Kunstmin?

    Kunstmin volgt de voorschriften van de overheid. Daarom zijn al onze voorstellingen tot nader bericht in ieder geval tot en met 1 juli 2020 afgelast. In juni zijn evenementen tot 30 personen mogelijk. Een groot aantal van onze medewerkers werkt zoveel mogelijk vanuit huis. Onze Receptie & Kassa is telefonisch en per mail regulier bereikbaar van ma t/m vr van 09.00 tot 17.00 uur en is je graag van dienst.

    De start van de kaartverkoop voor het theater- en concertseizoen 20/21 is uitgesteld naar een nog nader te bepalen datum. Ook daarin volgt Kunstmin de landelijke, collectieve afspraken van de culturele sector.

    Wil je ons steunen, juist in deze tijd? Dat kan als Vriend van Kunstmin of via de Club van 2020. Je donatie is zeer welkom en komt volledig ten goede aan het programma van Kunstmin.

    Volg steeds de meest actuele informatie via onze website.

    Wij zien ernaar uit om je zo snel mogelijk weer te mogen ontvangen!

  • Corona: Als ik mijn gekochte ticket doneer, wat gebeurt er dan met dat geldbedrag?

    Dit bedrag wordt verdeeld tussen de uitvoerende(n), de producent en de organisator. Kunstmin neemt en draagt de verantwoordelijkheid dat dit in redelijkheid gebeurt. Mede door deze donaties en dankzij een faire verdeling van de bedragen krijgen alle partijen een kans op herstel.

    Je donatie wordt dus in overleg met de betreffende partijen verdeeld tussen de (uitvoerende) maker(s), de producent en jouw theater. Heel veel dank!

  • Start online kaartverkoop najaar 2020

    De kaartverkoop voor het najaar 2020 gaat van start op:

    Wo 15 juli om 9:00 uur: Bestel je kaarten als Vriend van Kunstmin en krijg voorrang met bestellen
    Vr 17 juli om 9:00 uur: Iedereen kan kaarten bestellen

    Vanaf di 14 juli kun je het programma voor het najaar alvast online bekijken.

    Meld je aan voor de nieuwsbrief via de aanmeldbutton onderaan deze pagina en blijf op de hoogte.

  • Welke extra kosten berekent Kunstmin in reguliere tijden door?

    Theaterservicekosten
    Bij elke ticket is een bedrag van € 2,50 theaterservice inbegrepen voor de dekking van verwerkingskosten.

    Pauzedrankje in de Schouwburg
    Bij de prijs van een theaterkaartje bij Kunstmin in de Schouwburg is een consumptie inbegrepen (portemonneeloze pauze). Uitgezonderd zijn voorstellingen in het genre Jeugd & Familie en alle voorstellingen van Kunstmin in het Energiehuis (zalen Ketel 1 en Machine 3).

    Wanneer krijg ik mijn gratis consumptie als er geen pauze is? 
    Bij een voorstelling van Kunstmin in de Schouwburg zonder pauze, serveren wij je drankje voorafgaand aan de voorstelling. Uitgezonderd zijn voorstellingen in het genre Jeugd & Familie en alle voorstellingen van Kunstmin in het Energiehuis (zalen Ketel 1 en Machine 3).

    Rekent Kunstmin verzendkosten als ik mijn tickets per post wil ontvangen?
    Ja, Kunstmin rekent € 4,50 als je graag je tickets thuis per post wilt ontvangen. Voor de service om telefonisch te bestellen rekenen wij € 3,-.

    Ik wil graag mijn tickets omruilen, kan dat?
    Tickets ruilen wij voor je om tot 48 uur voor de voorstelling. Voor deze service brengen we je € 3,- in rekening. Wij geven geen geld retour.

  • Mindervaliden, slechthorenden, etc.

    Ik zit in een rolstoel. Hoe kan ik mijn kaarten bestellen? 

    Je kunt telefonisch kaarten bestellen via (078) 639 79 79 of kopen aan de kassa in het Energiehuis. Je kunt ook altijd de kassa mailen via kassa@kunstmin.nl.

    Zijn er plaatsen voor slechthorenden?

    Slechthorende bezoekers kunnen gebruik maken van hulpapparatuur. Meld je daarvoor aan op de avond van de voorstelling bij de kassa. Er is ook hulpaparatuur aanwezig die gebruikt kan worden in combinatie met een gehoorapparaat.

  • Mag ik tijdens de voorstelling fotograferen?

    Het is alleen voor aanvang toegestaan om in de zaal beeld- of geluidopnames te maken. Op andere momenten stoort dit de voorstelling, de artiesten en je medebezoekers. Maar ook hebben we te maken met auteurs- en beeldrechten die afgeschermd zijn. De meeste artiesten vinden het prima als je tijdens het eindapplaus foto’s maakt.

  • Ik kom te laat, wat nu?

    Laatkomers zijn helaas voor zowel de artiesten als voor het aanwezige publiek storend. Kom daarom alsjeblieft op tijd. Ben je te laat, dan kun je meestal pas na de (eventuele) pauze je plaats innemen. Maar het komt voor dat we je niet meer kunnen toelaten tot de voorstelling. Dat spijt ons, maar wij moeten deze maatregel treffen om zowel het aanwezige publiek als de artiest niet tijdens het optreden te storen.

  • Aan- of afmelden voor de nieuwsbrief

    Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?

    Onderaan deze pagina vind je een button waarmee je je kunt aanmelden voor onze nieuwsbrief.

    Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?

    Er zijn twee manieren om je af te melden van de nieuwsbrief:

      1. De afmeldmogelijkheid onderaan elke nieuwsbrief
      2. Door ons een e-mail te sturen naar info@kunstmin.nl, met daarin het e-mailadres vermeld waar je de nieuwsbrief op ontvangt
  • Golden Ticket-actie Vriend van Kunstmin

    Wat zijn de actievoorwaarden van de Vriend van Kunstmin Golden Ticket-actie?
    1. We verloten onder huidige en nieuwe Vrienden van Kunstmin twee Golden Tickets
    2. Een Golden Ticket heeft een waarde van twee vrijkaarten
    3. De vrijkaarten zijn naar keuze in te zetten voor voorstellingen in het naseizoen (t/m december 2020)
    4. Reeds uitverkochte voorstellingen zijn uitgesloten van deze actie
    5. De winnaars worden gekozen op 13 juli 2020
    6. Na de trekking worden de prijswinnaars persoonlijk op de hoogte gesteld via het beschikbaar gestelde e-mailadres
    7. De prijzen zijn niet inwisselbaar voor contant geld of overdraagbaar
    8. De actie loopt t/m 12 juli 2020
  • Digitale tickets

    Hoe werkt het e-ticket?

    Na je online bestelling ontvang je een e-mail met in de bijlage een digitaal ticket, het e-ticket. Je dient dit zelf uit te printen. Om het elektronische plaatsbewijs te kunnen downloaden heb je Adobe Reader nodig. Je neemt het geprinte plaatsbewijs mee naar de Schouwburg of het Energiehuis op de dag/avond van de betreffende voorstelling en laat dit scannen. 

    Kan ik de e-tickets vanaf mijn telefoon laten scannen?

    Dit is mogelijk. Zet hiervoor alvast de helderheid van je scherm op de hoogste stand en zorg ervoor dat je scherm schadevrij is.

    Moet ik het elektronisch plaatsbewijs inwisselen voor echte tickets?

    Het e-ticket is je toegangsbewijs. Je hoeft dit dus niet in te wisselen voor echte tickets. Op de middag/avond van de betreffende voorstelling in de Schouwburg of in het Energiehuis kun je dit e-ticket laten scannen.

  • Kinderen en baby’s

    Mag mijn kind op schoot?

    Zowel volwassenen als kinderen krijgen een plaatsbewijs en een eigen stoel toegewezen. Dit is onder andere vanwege de (brand)veiligheid. Stoelverhogers zijn aanwezig.

    Mag mijn baby mee in de zaal?

    Het is niet toegestaan om een baby mee in de zaal te nemen. Je baby kan mogelijk de voorstelling verstoren. Bij jeugdvoorstellingen is de vermelde leeftijd de ondergrens. Te jonge kinderen of baby’s kan de toegang worden geweigerd.

  • Eten & Drinken

    Waar kan ik voor aanvang, in de pauze of na afloop van de voorstelling wat eten of drinken?

    Kunstmin
    Ons Theatercafé is een heerlijke ruimte om tijdens je bezoek aan de Schouwburg te genieten van een drankje en een hapje. Bij kaarten voor voorstellingen in de Grote en Kleine Zaal van de Schouwburg is een consumptie inbegrepen (portemonneeloze pauze). Uitgezonderd zijn voorstellingen in het genre Jeugd & Familie en de voorstellingen in het Energiehuis (Machine 3 en Ketel 1). In het Theatercafé kun je ook terecht voor borrelarrangementen of kleine hapjes. Je kunt er niet lunchen of dineren.

    Grand Café Khotinsky in het Energiehuis
    Khotinsky is een Grand Café met een unieke uitstraling, gevestigd in het Energiehuis. Op deze unieke plek kun je terecht voor een heerlijke lunch, diner of een drankje. Khotinsky is op maandag gesloten, op dinsdag, woensdag, donderdag en zondag geopend van 12.00 tot 23.00 uur en op vrijdag en zaterdag geopend van 12.00 tot 01.00 uur.

  • Geannuleerde voorstellingen

    Wat als de voorstelling niet doorgaat?

    Indien een voorstelling niet door kan gaan, worden alle bezoekers daarover door ons op de hoogte gebracht. Bezoekers die wij niet hebben kunnen bereiken en daardoor tevergeefs naar het theater komen, bieden wij onze excuses en iets te drinken aan. Om deze service te kunnen bieden, noteren wij bij het reserveren en kopen van een kaartje je adresgegevens.

  • Lastminute-actie Instagram

    Hoe werkt de lastminute-actie op Instagram?

    Regelmatig maak je kans op lastminute-kaarten via onze lastminute-actie op Instagram. Lees hier hoe je kans maakt:

    1. Volg @Kunstmin op Instagram om op de hoogte te blijven van onze lastminute-acties
    2. Like de post met de lastminute-actie
    3. Tag de vriend/vriendin met wie jij graag naar de voorstelling wil in de comments onder de post
    4. Zorg dat jouw vriend/vriendin ons ook volgt en de post liked
    5. De winnaar maken we 48 uur voor de voorstelling bekend
    6. De winnaar heeft daarna 24 uur om zijn of haar prijs te claimen
    7. De prijs is niet inwisselbaar
  • Het is slecht weer, gaat de voorstelling wel door?

    Hoeveel sneeuw, ijzel of wind er ook is, Kunstmin gaat er altijd vanuit dat de voorstelling plaats kan vinden. Wij zijn dat verplicht aan de producent van de voorstelling. Mocht er onverhoopt toch een voorstelling worden geannuleerd, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen (via de site, e-mail en/of telefonisch). Indien je niet naar het theater kunt komen vanwege het slechte weer of als het openbaar vervoer niet rijdt, kunnen wij hier geen restitutie voor verlenen.

  • Privacy

    Hoe zit het met mijn privacy?

    Wij gaan zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om. Indien je van Kunstmin geen algemene informatie over voorstellingen wenst te ontvangen kun je een e-mail sturen naar: info@kunstmin.nl.

  • Wil je iets vragen of wil je ons een compliment geven?

    Neem contact met ons op! Bel onze Receptie & Kassa: (078) 639 79 79 of stuur een e-mail naar info@kunstmin.nl, wij vernemen jouw reactie altijd graag.