Veelgestelde vragen

  • Voorverkoop seizoen 2017-2018

    Wanneer verschijnt het nieuwe seizoen van Kunstmin online?

    Op maandag 22 mei, 12 uur; verschijnt het nieuwe seizoen online.

    Wanneer kan ik kaarten bestellen voor het nieuwe seizoen?

    Op woensdag 31 mei, om 12 uur, gaat de kaartverkoop van start. De VIP voorverkoop start op maandag 29 mei, om 12.00 uur.

    U ontvangt € 1,50 vroegboekkorting per kaartje (t/m 31 augustus 2017). U ontvangt alleen geen korting op cabaretvoorstellingen in de Grote Zaal. Voor de voorstelling van Bert Visscher kunt u maximaal 6 kaarten bestellen. Op deze manier geven de iedereen de mogelijkheid om kaarten te kopen.

    Wanneer verschijnt de seizoensbrochure?

    De seizoensbrochure met alle voorstellingen in theaterseizoen 2017-2018 verschijnt op zaterdag 27 mei. U kunt de brochure ook vinden bij de Receptie & Kassa in het Energiehuis en in Schouwburg Kunstmin.

     

  • Inloggen/Wijzigen persoonlijke gegevens

    Moet ik een account aanmaken om kaarten te bestellen voor seizoen 17/18?

    Wanneer u online kaarten wilt bestellen, moet u hiervoor een account aanmaken. Om online kaarten te bestellen gaat u naar programma & kaarten en klikt u vervolgens op de desbetreffende voorstelling om kaarten te bestellen. Het is hiervoor noodzakelijk om in te loggen, of (als u voor het eerst kaarten bij Kunstmin koopt) een nieuw account aan te maken. Dit doen we zodat wij u op de hoogte kunnen houden van eventuele wijzigingen voor de desbetreffende voorstelling of om u eventueel een duplicaat van uw verloren kaarten te kunnen leveren. Nog geen account? Klik hier om een account aan te maken. U kunt ook inloggen met uw facebook account.

    Waar kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

    Log uzelf in onder ‘mijn account’. Vervolgens kunt u onder het kopje ‘account bewerken’ uw gegevens wijzingen.

  • Openingstijden kassa

    Wanneer is de Receptie & Kassa open?

    Kaarten zijn te koop via www.kunstmin.nl of bij de Receptie & Kassa in het Energiehuis, Noordendijk 148, Dordrecht.

    Openingstijden Receptie & Kassa Energiehuis

    Maandag t/m zaterdag 09.00 – 21.00 uur

    De Receptie & Kassa in het Energiehuis is bovendien geopend vanaf één uur voor aanvang van een voorstelling in het Energiehuis. Bij elke voorstelling in Schouwburg Kunstmin is de kassa in de schouwburg vanaf één uur voor aanvang geopend.

    PIN Only
    Bij onze Receptie & Kassa in het Energiehuis en bij de avondkassa in Schouwburg Kunstmin kunt u alleen met Pin en met de Podium cadeaukaart betalen.

    Klantenservice
    Ook voor vragen die verder strekken dan de aankoop van een ticket, kunt u terecht bij de Receptie & Kassa in het Energiehuis. Het gaat hier bijvoorbeeld over het bestellen van rolstoelplaatsen of vragen over betalingen.

    Voor deze vragen kunt u bellen met 078 – 639 7979 op:
    Maandag t/m zaterdag 09.00 – 21.00 uur

     

  • Seizoensbrochure

    Kan ik de Seizoensbrochure 2017/2018 ontvangen?

    De brochure voor het nieuwe theaterseizoen verschijnt zaterdag 27 mei. U kunt onze Seizoensbrochure 2017/2018 aanvragen door een e-mail te sturen naar info@kunstmin.nl. Ook wanneer uw een adreswijziging wilt doorgeven of als u de brochure niet meer wilt ontvangen, kunt u dit doorgeven via info@kunstmin.nl

  • Kaarten bestellen

    Hoe bestel ik kaarten?

    Om kaarten voor het nieuwe seizoen online te kunnen kopen heeft u een account nodig. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om een account aan te maken. Vervolgens bestelt u de kaarten als volgt:

    1. Log in onder ‘mijn account’ met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Selecteer de voorstelling van uw keuze en druk op de groene knop ‘koop kaarten’.
    3. Kies nu de gewenste rang en vul het aantal gewenste kaarten in. Later in het bestelproces kunt u uw stoelen kiezen.  Klik op ‘bestellen’. U komt nu op een controlescherm. Let op: Vanaf deze stap heeft u 40 minuten de tijd om uw bestelling af te ronden. Als de tijd is verlopen worden de door u gereserveerde kaarten weer vrij gegeven.
    4. Wilt u meerdere voorstellingen bezoeken? Klik dan op ‘verder winkelen’. U gaat dan terug naar het programma waar u de andere voorstelling(en) kunt selecteren. Herhaal stap 3.
    5. Klaar met winkelen? Ga naar uw winkelmandje en druk op ‘bestellen’.
    6. U bent nu in het bestelproces. Hier kiest u uw betaalwijze en u kunt per voorstelling de stoelen kiezen. Als u de kaarten ook per post wilt ontvangen kan dat hier worden aangegeven. De extra kosten hiervoor bedragen €2,50 per bestelling.
    7. Rond uw bestelling af. Binnen enkele minuten ontvangt u een bevestigingsmail met daarin de e-tickets.
    Ik heb kaarten besteld en voor de optie e-tickets gekozen, maar geen mail met e-tickets ontvangen

    Kaarten die u online heeft gekocht, dienen binnen enkele minuten in uw inbox te staan. Heeft u gecontroleerd of de e-mail per ongeluk in uw spam folder terecht is gekomen? Zo niet, dan gaan wij voor u checken of de bestelling bij ons is binnengekomen. U kunt contact met ons opnemen door te e-mailen naar kassa@kunstmin.nl of te bellen naar (078) 639 79 79.

    Ik kan maximaal veertien kaarten per voorstelling bestellen, klopt dit?

    Dit klopt. Wanneer u liever meer kaarten voor een bepaalde voorstelling wilt bestellen, kunt u dit het beste doen bij de kassa in het Energiehuis.

    Hoe kan ik de door mij bestelde kaarten betalen?

    U kunt online via iDeal, de Podium Cadeaukaart of met een creditcard (Visa en Mastercard) betalen.

    Kan ik ook met de Podium Cadeaukaart betalen?

    U kunt zowel online als aan de kassa in de Schouwburg en het Energiehuis met de Podium Cadeaukaart betalen.

    Tot welke leeftijd kan ik kaarten voor de jeugdprijs bestellen?

    De jeugdprijs geldt voor kinderen t/m 12 jaar. 

    Ik heb (elektronische) plaatsbewijzen besteld, maar ben deze kwijt.

    U kunt bij de kassa duplicaten opvragen. Dit kan telefonisch (078) 639 79 79, via de kassa@kunstmin.nl , of persoonlijk aan de balie.

    Heeft u andere vragen over het bestellen van uw kaarten? Onze medewerkers helpen u graag verder. Wij zijn telefonisch bereikbaar op (078) 639 7979.
  • Rangen

    Maakt Schouwburg Kunstmin gebruik van rangen?

    Schouwburg Kunstmin maakt gebruik van rangen in de Grote Zaal van de schouwburg. In de Kleine Zaal en Machine 3 en Ketel 1 in het Energiehuis, worden geen rangen gehanteerd.

    De rangverdeling kunt u per voorstelling bekijken wanneer u tickets gaat bestellen en op de zaalplattegrond klikt. De rangverdeling kan per voorstelling verschillen. Zo is bij een cabaretvoorstelling de rangverdeling anders dan bij een toneelvoorstelling.

    Wat is het prijsverschil per rang?

    Het prijsverschil is 4 euro tussen elke rang. Zo is de 1e rang bijvoorbeeld 20 euro en de 2e rang
    16 euro.

  • Stoelkeuze

    Kan ik zelf een plaats kiezen voor een voorstelling?

    Alle voorstellingen in seizoen 2017-2018, ook de voorstellingen in Machine 3 en Ketel 1, worden geplaceerd verkocht. Bij de aanschaf van uw kaarten kunt u voor een specifieke stoel kiezen op de zaalplattegrond. Voor de voorstellingen in de Grote Zaal kunt u ook nog eens kiezen uit twee rangen.

  • Elektronisch plaatsbewijs

    Hoe werkt het e-ticket?

    Na uw online bestelling, ontvangt u in de bijlage bij de bevestiging van uw aankoop een elektronisch plaatsbewijs, het e-ticket. U dient dit zelf uit te printen. Om het elektronische plaatsbewijs te kunnen downloaden heeft u Adobe Reader nodig. U neemt het geprinte plaatsbewijs mee naar de Schouwburg of het Energiehuis op de dag/avond van de betreffende voorstelling en laat dit scannen. 

    Moet ik het elektronisch plaatsbewijs inwisselen voor echte tickets?

    Het e-ticket is uw toegangsbewijs. U hoeft dit dus niet in te wisselen voor echte tickets. U kunt dit op de middag/avond van de betreffende voorstelling in de Schouwburg of in het Energiehuis laten scannen.

  • All-in prijzen

    Wat zijn all-in prijzen?

    De genoemde verkoopprijzen zijn inclusief € 2,50 theaterservice per kaart en bevatten onder meer verwerkingskosten en het elektronisch plaatsbewijs (e-ticket). Bij de prijs van een theaterkaartje in Schouwburg Kunstmin is een consumptie inbegrepen (portemonneeloze pauze). Uitgezonderd zijn voorstellingen in het genre Jeugd en Familie en de voorstellingen in het Energiehuis (de zalen Ketel 1 en Machine3). Bij een voorstelling zonder pauze, serveren wij uw drankje voorafgaand aan de voorstelling.

    Hoeveel betaal ik aan verzendkosten?

    Indien u kiest voor een elektronisch plaatsbewijs (e-ticket), betaalt u niets extra’s, wilt u de plaatsbewijzen per post ontvangen dan betaalt u € 2,50 per bestelling extra.

  • Rolstoelen, Slechthorenden, etc.

    Ik zit in een rolstoel. Hoe koop ik mijn kaarten?

    U kunt telefonisch kaarten bestellen via (078) 639 79 79 of kopen aan de kassa in het Energiehuis. U kunt ook altijd de kassa mailen via kassa@kunstmin.nl.

    Zijn er plaatsen voor slechthorenden?

    Slechthorenden kunnen gebruik maken van hulpapparatuur. Meldt u zich daarvoor op de avond van de voorstelling bij de kassa. Er is ook hulpaparatuur aanwezig die gebruikt kan worden in combinatie met een gehooraparaat.

  • Kinderen en Baby’s

    Mag mijn kind op schoot?

    Zowel volwassenen als kinderen krijgen een plaatsbewijs en een eigen stoel toegewezen. Dit is onder andere vanwege de (brand)veiligheid.

    Mag mijn baby mee in de zaal?

    Het is niet toegestaan om een baby mee in de zaal te nemen. Uw baby kan mogelijk de voorstelling verstoren. Bij jeugdvoorstellingen is de vermelde leeftijd de ondergrens. Te jonge kinderen of baby’s kan de toegang worden geweigerd.

  • Nieuwsbrief

    Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?

    Op de homepage van www.kunstmin.nl staat onderaan een button waarmee u zich kunt aanmelden voor onze nieuwsbrief.

    Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?

    Er zijn twee manieren om u af te melden van de nieuwsbrief:

      1. De afmeldmogelijkheid onderaan elke nieuwsbrief
      2. Door ons een e-mail te sturen naar info@kunstmin.nl, met daarin het e-mailadres vermeld waar u de nieuwsbrief op ontvangt
  • Eten en Drinken

    Waar kan ik voor aanvang, in de pauze of na afloop van de voorstelling wat eten of drinken?

    Schouwburg Kunstmin
    Het karakteristieke halfronde Theatercafé is een heerlijke ruimte om tijdens uw bezoek aan de schouwburg te genieten van een drankje en een hapje. Bij kaarten voor voorstellingen in de Grote en Kleine Zaal van de schouwburg is een consumptie inbegrepen (portemonneeloze pauze). Uitgezonderd zijn voorstellingen in het genre Jeugd en Familie en de voorstellingen in het Energiehuis (Machine 3 en Ketel 1). In het Theatercafé kunt u ook terecht voor een klein hapje of versnapering.

    Energiehuis
    Khotinksy is een bijzonder Grand Café met een unieke uitstraling, gevestigd in het Energiehuis. Op deze unieke plek kunt u terecht voor een heerlijke lunch, diner of een drankje. Khotinsky is op dinsdag, woensdag, donderdag en zondag geopend van 12.00u tot 23.00u, op vrijdag en zaterdag geopend van 12.00u tot 01.00u en op maandag gesloten.

     

  • Kortingsregelingen

    Bestaan er kortingsregelingen en zijn die op mij van toepassing?

    Als vriend van Kunstmin ontvangt u van 31 mei t/m 31 augustus €1,50 vroegboekkorting op uw bestelde kaarten. Deze korting geldt alleen niet voor cabaretvoorstellingen in de Grote Zaal. Als u een account heeft bij Kunstmin bent u automatisch en kosteloos vriend.

    Vrijwilligers die zijn aangesloten bij de Stichting Sociaal Kultureel Werk (SSKW) in Dordrecht ontvangen op vertoon van hun vrijwilligerspas aan de kassa €1,50 korting op de meeste voorstellingen.

  • Geannuleerde voorstellingen

    Wat als de voorstelling niet doorgaat?

    Indien een voorstelling niet door kan gaan, worden alle bezoekers daarover door ons op de hoogte gebracht. Bezoekers die wij niet hebben kunnen bereiken en daardoor tevergeefs naar het theater komen, bieden wij onze excuses en iets te drinken aan. Om deze service te kunnen bieden, noteren wij bij het reserveren en kopen van een kaartje uw adresgegevens.

  • Fotografie

    Mag ik foto’s maken in de zaal?

    Het is niet toegestaan om in de zaal beeld- of geluidopnames te maken.

  • Laatkomers

    Ik kom te laat, wat nu?

    Laatkomers zijn helaas voor zowel de artiesten als voor het aanwezige publiek zeer storend. Komt u daarom alstublieft op tijd. Bent u te laat, dan kunt u meestal pas na de (eventuele) pauze uw plaats innemen. In het ergste geval kan het gebeuren dat u niet meer kunt worden toegelaten tot de voorstelling. Dat spijt ons, maar wij moeten deze maatregel treffen om zowel het aanwezige publiek als de artiest niet tijdens het optreden te storen.

  • Weersomstandigheden

    Gaat de voorstelling door bij slecht weer?

    Hoeveel sneeuw, ijzel of wind er ook is, Kunstmin gaat er altijd vanuit dat de voorstelling plaats kan vinden. Wij zijn dat verplicht aan de producent van de voorstelling. Mocht er onverhoopt toch een voorstelling worden geannuleerd, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen (via de site, e-mail en/of telefoon). Indien u niet naar het theater kunt komen vanwege het slechte weer of het niet rijden van het openbaar vervoer, kunnen wij hier geen restitutie voor verlenen.

  • Privacy

    Hoe zit het met mijn privacy?

    Wij gaan zorgvuldig met uw persoonlijke gegevens om. Indien u van Schouwburg Kunstmin geen algemene informatie over voorstellingen wenst te ontvangen kunt u een e-mail sturen naar: info@kunstmin.nl

  • Heeft u nog andere vragen of suggesties?

    U kunt contact opnemen met de kassa: (078) 639 79 79  of stuur een e-mail naar info@kunstmin.nl, wij helpen u graag.