Veelgestelde vragen

  • Kan ik het hele jaar VIP worden?

    Kunstmin verwelkomt je graag als VIP. Je kunt het hele jaar VIP worden.

    Steun als VIP voor € 40,- de podiumkunsten in jouw regio, geef jonge theatermakers een podium, en maak Kunstmin producties mede mogelijk.

    Ontvang € 1,50 korting op elke voorstelling, behalve op die van Youp, en Brigitte Kaandorp.

    Ik wil mij nu online aanmelden als VIP

    VIP worden kan ook aan de Receptie & Kassa van Kunstmin. Je kunt ons ook bellen. Wij brengen het graag voor je in orde.

  • Start online kaartverkoop 2018/2019

    Kunstmin is op 3 mei 2018 van start gegaan met de kaartverkoop van het nieuwe seizoen.

  • Brochure seizoen 2018-2019?

    Wanneer verschijnt de nieuwe seizoensbrochure 18/19?

    Je kunt vanaf nu online kaarten bestellen voor seizoen 2018/2019.

    De seizoensbrochure met alle voorstellingen in theaterseizoen 2018-2019 verschijnt vrijdag 18 mei 2018 op de mat bij bestellers die dit jaar of vorig seizoen bij Kunstmin kaarten hebben besteld.

    Je kunt de Kunstmin brochure ook vanaf 18 mei 2018 afhalen bij de Receptie & Kassa in het Energiehuis en in Schouwburg Kunstmin of deze aanvragen via marketing@kunstmin.nl

    Wanneer kan ik kaarten bestellen voor seizoen 18/19?

    Donderdag 3 mei 2018 is de kaartverkoop voor het nieuwe seizoen van start gegaan.

  • Kan ik de seizoensbrochure 2018/2019 ontvangen?

    De brochure voor het nieuwe theaterseizoen is vrijdag 18 mei 2018 automatisch op de mat gevallen bij kaartbestellers die vorig seizoen bij Kunstmin te gast waren en die in de regio Drechtsteden wonen.

    Natuurlijk sturen wij je de brochure ook graag toe op aanvraag. Stuur ons een e-mail naar marketing@kunstmin.nl.

    Liever geen brochure meer ontvangen? Ook dit horen we graag: info@kunstmin.nl

  • Waarom werkt mijn wachtwoord niet?

    Waarom werkt mijn wachtwoord niet?

    Bij het online bestellen is een wachtwoord niet meer nodig. Druk op ‘ koop kaarten’ en ga het bestelproces in. Is je e-mailadres al bij ons bekend dan koppelt de online kassa je bestelling aan je account.

    Is jouw e-mailadres nog niet bekend bij ons? Dan moet je nog enkele gegevens in te vullen, zodat vervolgens de bestelling kan worden afgerond.

  • Wanneer is Receptie & Kassa open?

    Openingstijden Receptie & Kassa Energiehuis

    Maandag t/m zaterdag 09.00 – 21.00 uur

    De Receptie & Kassa in het Energiehuis is bovendien geopend vanaf één uur voor aanvang van een voorstelling in het Energiehuis. Bij elke voorstelling in Schouwburg Kunstmin is de kassa in de schouwburg vanaf één uur voor aanvang geopend.

    PIN Only & Cadeaukaarten
    Bij onze Receptie & Kassa in het Energiehuis en bij de avondkassa in Schouwburg Kunstmin kun je uitsluitend betalen met PIN, Podium Cadeaukaart, Nationale Kunst- & Cultuur Cadeaukaart, VVV-Cadeaukaart, Theater- & Concert bon of VVV-bon. Het is dus niet mogelijk contant te betalen.

    Klantenservice
    Ook voor vragen die verder strekken dan de aankoop van een ticket, kun je terecht bij de Receptie & Kassa in het Energiehuis. Het gaat hier bijvoorbeeld over het bestellen van rolstoelplaatsen of vragen over betalingen. Voor deze vragen kun je bellen met 078 – 639 79 79 op: maandag t/m zaterdag 09.00 – 21.00 uur

     

  • Kaarten bestellen

    Hoe bestel ik kaarten?
    1. Selecteer de voorstelling van je keuze en druk op de groene knop ‘koop kaarten’.
    2. Kies nu de gewenste rang en vul het aantal gewenste kaarten in. Klik op ‘volgende’ en klik op een lege plaats in de zaalplattegrond als je de geselecteerde plaatsen wilt wijzigen. Controleer je bestelling en druk op ‘volgende’. Let op: Vanaf deze stap heb je 40 minuten de tijd om je bestelling af te ronden. Als de tijd is verlopen worden de door jouw gereserveerde kaarten weer vrij gegeven.
    3. Wil je meerdere voorstellingen bezoeken? Klik dan op ‘verder winkelen’. Je gaat dan terug naar het programma waar je de andere voorstelling(en) kunt selecteren. Herhaal stap 3.
    4. Klaar met winkelen? Ga naar je winkelmandje en druk op ‘volgende.
    5. Je bent nu in het bestelproces. Kiest nu een betaalwijze. Als je de kaarten ook per post wilt ontvangen kan dat hier worden aangegeven. De extra kosten hiervoor bedragen €3,50 per bestelling. Vul je e-mailadres in en klik op ‘volgende’. Let op: Is jouw e-mailadres nog niet bekend bij ons? Dan moet je in de volgende stap nog enkele gegevens in vullen, zodat vervolgens de bestelling kan worden afgerond.
    6. In de een-na-laatste stap kun je het programma van Kunstmin ondersteunen met een kleine donatie.
    7. Rond je bestelling af. Binnen enkele minuten ontvang je een bevestigingsmail met daarin de e-tickets.
    Ik heb kaarten besteld en voor de optie e-tickets gekozen, maar geen mail met e-tickets ontvangen

    Kaarten die je online hebt gekocht, dienen binnen enkele minuten in je inbox te staan. Heb je gecontroleerd of de e-mail per ongeluk in je spam folder terecht is gekomen? Zo niet, kun je contact met ons opnemen door te e-mailen naar kassa@kunstmin.nl of te bellen naar (078) 639 79 79.

    Ik kan maximaal tien kaarten per voorstelling bestellen, klopt dit?

    Dit klopt. Wanneer je liever meer kaarten voor een bepaalde voorstelling wil bestellen, kunt je dit het beste doen bij de kassa in het Energiehuis.

    Kan ik mijn cadeaukaart inleveren?

    Je kunt kaart(en) betalen met iDeal, Podium Cadeaukaart, Nationale Kunst-& Cultuur Cadeaukaart, VVV-cadeaukaart, of creditcard (Visa, Mastercard).

    Tot welke leeftijd kan ik kaarten voor de jeugdprijs bestellen?

    De jeugdprijs geldt voor kinderen t/m 12 jaar. 

    Heeft u andere vragen over het bestellen van uw kaarten? Onze medewerkers helpen u graag verder. Wij zijn telefonisch bereikbaar op (078) 639 7979.

  • Rangen

    Maakt Schouwburg Kunstmin gebruik van rangen?

    Schouwburg Kunstmin maakt gebruik van rangen in de Grote Zaal van de schouwburg. In de Kleine Zaal en Machine 3 en Ketel 1 in het Energiehuis, worden geen rangen gehanteerd.

    De rangverdeling kun je per voorstelling bekijken wanneer je tickets gaat bestellen en op de zaalplattegrond klikt. De rangverdeling kan per voorstelling verschillen. Zo is bij een cabaretvoorstelling de rangverdeling anders dan bij een toneelvoorstelling.

    Wat is het prijsverschil per rang?

    Het prijsverschil is 4 euro tussen elke rang. Zo is de 1e rang bijvoorbeeld 20 euro en de 2e rang 16 euro.

  • Stoelkeuze

    Kan ik zelf een plaats kiezen voor een voorstelling?

    Zodra je in het bestelproces bent, is het mogelijk om je eigen plaatsen te kiezen.

    Alle voorstellingen in Kunstmin (Grote Zaal , Kleine Zaal) en het Energiehuis (Ketel 1, Machine 3) worden geplaceerd verkocht. Voor voorstellingen in de Grote Zaal verkopen wij twee rangen.

    Bij een klein aantal voorstellingen verkopen wij de plaatsen ongeplaceerd.

  • Elektronisch plaatsbewijs

    Hoe werkt het e-ticket?

    Na je online bestelling, ontvang je een e-mail met in de bijlage een elektronisch plaatsbewijs, het e-ticket. Je dient dit zelf uit te printen. Om het elektronische plaatsbewijs te kunnen downloaden heb je Adobe Reader nodig. Je neemt het geprinte plaatsbewijs mee naar de Schouwburg of het Energiehuis op de dag/avond van de betreffende voorstelling en laat dit scannen. 

    Moet ik het elektronisch plaatsbewijs inwisselen voor echte tickets?

    Het e-ticket is je toegangsbewijs. Je hoeft dit dus niet in te wisselen voor echte tickets. Op de middag/avond van de betreffende voorstelling in de Schouwburg of in het Energiehuis kun je dit e-ticket laten scannen.

  • All-in prijzen

    Wat zijn all-in prijzen?

    De genoemde verkoopprijzen zijn inclusief € 2,50 theaterservice per kaart en bevatten onder meer verwerkingskosten en het elektronisch plaatsbewijs (e-ticket). Bij de prijs van een theaterkaartje in Schouwburg Kunstmin is een consumptie inbegrepen (portemonneeloze pauze). Uitgezonderd zijn voorstellingen in het genre Jeugd en Familie en de voorstellingen in het Energiehuis (de zalen Ketel 1 en Machine3). Bij een voorstelling zonder pauze, serveren wij je drankje voorafgaand aan de voorstelling.

    Hoeveel betaal ik aan verzendkosten?

    Indien je kiest voor een elektronisch plaatsbewijs (e-ticket), betaal je niets extra’s, wil je de plaatsbewijzen per post ontvangen dan betaalt je € 3,50 per bestelling extra.

  • Rolstoelen, Slechthorenden, etc.

    Ik zit in een rolstoel. Hoe koop ik mijn kaarten?

    Je kunt telefonisch kaarten bestellen via (078) 639 79 79 of kopen aan de kassa in het Energiehuis. Je kunt ook altijd de kassa mailen via kassa@kunstmin.nl.

    Zijn er plaatsen voor slechthorenden?

    Slechthorenden kunnen gebruik maken van hulpapparatuur. Meld je daarvoor aan op de avond van de voorstelling bij de kassa. Er is ook hulpaparatuur aanwezig die gebruikt kan worden in combinatie met een gehoorapparaat.

  • Kinderen en Baby’s

    Mag mijn kind op schoot?

    Zowel volwassenen als kinderen krijgen een plaatsbewijs en een eigen stoel toegewezen. Dit is onder andere vanwege de (brand)veiligheid.

    Mag mijn baby mee in de zaal?

    Het is niet toegestaan om een baby mee in de zaal te nemen. Je baby kan mogelijk de voorstelling verstoren. Bij jeugdvoorstellingen is de vermelde leeftijd de ondergrens. Te jonge kinderen of baby’s kan de toegang worden geweigerd.

  • Nieuwsbrief

    Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?

    Op de homepage van www.kunstmin.nl staat onderaan een button waarmee je je kunt aanmelden voor onze nieuwsbrief.

    Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?

    Er zijn twee manieren om je af te melden van de nieuwsbrief:

      1. De afmeldmogelijkheid onderaan elke nieuwsbrief
      2. Door ons een e-mail te sturen naar info@kunstmin.nl, met daarin het e-mailadres vermeld waar je de nieuwsbrief op ontvangt
  • Eten en Drinken

    Waar kan ik voor aanvang, in de pauze of na afloop van de voorstelling wat eten of drinken?

    Schouwburg Kunstmin
    Het karakteristieke halfronde Theatercafé is een heerlijke ruimte om tijdens je bezoek aan de schouwburg te genieten van een drankje en een hapje. Bij kaarten voor voorstellingen in de Grote en Kleine Zaal van de schouwburg is een consumptie inbegrepen (portemonneeloze pauze). Uitgezonderd zijn voorstellingen in het genre Jeugd en Familie en de voorstellingen in het Energiehuis (Machine 3 en Ketel 1). In het Theatercafé kun je ook terecht voor een klein hapje of versnapering.

    Energiehuis
    Khotinsky is een bijzonder Grand Café met een unieke uitstraling, gevestigd in het Energiehuis. Op deze unieke plek kun je terecht voor een heerlijke lunch, diner of een drankje. Khotinsky is op maandag geopend van 17.00u tot 23.00u, op dinsdag, woensdag, donderdag en zondag geopend van 12.00u tot 23.00u en op vrijdag en zaterdag geopend van 12.00u tot 01.00u.

  • Kortingsregelingen

    Bestaan er kortingsregelingen en zijn die op mij van toepassing?

    Op de pagina VIP hart voor theater staat meer informatie over onze kortingsregelingen.

     

  • Geannuleerde voorstellingen

    Wat als de voorstelling niet doorgaat?

    Indien een voorstelling niet door kan gaan, worden alle bezoekers daarover door ons op de hoogte gebracht. Bezoekers die wij niet hebben kunnen bereiken en daardoor tevergeefs naar het theater komen, bieden wij onze excuses en iets te drinken aan. Om deze service te kunnen bieden, noteren wij bij het reserveren en kopen van een kaartje je adresgegevens.

  • Fotografie

    Mag ik foto’s maken in de zaal?

    Het is niet toegestaan om in de zaal beeld- of geluidopnames te maken.

  • Laatkomers

    Ik kom te laat, wat nu?

    Laatkomers zijn helaas voor zowel de artiesten als voor het aanwezige publiek zeer storend. Kom daarom alsjeblieft op tijd. Ben je te laat, dan kun je meestal pas na de (eventuele) pauze je plaats innemen. In het ergste geval kan het gebeuren dat je niet meer wordt toegelaten tot de voorstelling. Dat spijt ons, maar wij moeten deze maatregel treffen om zowel het aanwezige publiek als de artiest niet tijdens het optreden te storen.

  • Weersomstandigheden

    Gaat de voorstelling door bij slecht weer?

    Hoeveel sneeuw, ijzel of wind er ook is, Kunstmin gaat er altijd vanuit dat de voorstelling plaats kan vinden. Wij zijn dat verplicht aan de producent van de voorstelling. Mocht er onverhoopt toch een voorstelling worden geannuleerd, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen (via de site, e-mail en/of telefoon). Indien je niet naar het theater kunt komen vanwege het slechte weer of het niet rijden van het openbaar vervoer, kunnen wij hier geen restitutie voor verlenen.

  • Privacy

    Hoe zit het met mijn privacy?

    Wij gaan zorgvuldig met uw persoonlijke gegevens om. Indien u van Schouwburg Kunstmin geen algemene informatie over voorstellingen wenst te ontvangen kunt u een e-mail sturen naar: info@kunstmin.nl

  • Heeft u nog andere vragen of suggesties?

    U kunt contact opnemen met de kassa: (078) 639 79 79  of stuur een e-mail naar info@kunstmin.nl, wij helpen u graag.