Wil je ons, in deze tijd, extra steunen? Steun ons

Veelgestelde vragen

  • Wanneer is de Receptie & Kassa geopend?

    Onze Receptie & Kassa is telefonisch en per mail bereikbaar van ma t/m za van 09.00 tot 18.00 uur. Je kunt ons op deze tijden ook bezoeken bij onze Receptie & Kassa in het Energiehuis. Wij staan je graag te woord.

    Onze COVID-19 huisregels

    Wij ontvangen je gastvrij en coronaproof. Lees meer over de aanpassingen die wij vanwege COVID-19 hebben ingevoerd vanaf het moment van bestellen tot en met je bezoek aan de voorstelling bij Kunstmin.

  • Wat betekenen de nieuwe COVID-19 maatregelen voor Kunstmin?

    Vanaf donderdag 19 november ontvangen we weer publiek tot maximaal 30 personen per zaal, in de Schouwburg en het Energiehuis. We zijn blij je, juist nu, de mogelijkheid te bieden er letterlijk op ‘uit’ te kunnen en op volledig veilige afstand elkaar live te ontmoeten en te kunnen genieten van kunst en cultuur. Kunstmin doet er bovendien alles aan om juist nu nieuwe programma’s te bieden die wél mogelijk zijn. Bekijk hier ons programma.

  • Verkoop voorstellingen tijdens COVID-19

    Wij verkopen voorstellingen die dit najaar plaatsvinden vanaf begin september tot en met eind december 2020. Er komt geen printbrochure uit. Informatie over voorstellingen verloopt via de website, social media en digitale nieuwsbrieven. Dit najaar verwachten wij een tweede lanceringsmoment waarop wij de voorstellingen van januari t/m juni 2021 aan je kunnen presenteren en in de verkoop kunnen doen.

  • Als ik mijn gekochte ticket doneer vanwege COVID-19, wat gebeurt er met dat geldbedrag?

    Dit bedrag wordt verdeeld tussen de uitvoerende(n), de producent en de organisator. Kunstmin neemt verantwoordelijkheid dat dit juist wordt uitgevoerd. Mede door deze donaties en dankzij een faire verdeling van de bedragen krijgen alle partijen een kans op herstel. Je donatie wordt dus in overleg met de betreffende partijen verdeeld tussen de (uitvoerende) maker(s), de producent en jouw theater. Heel veel dank!

  • Mindervaliden, slechthorenden, etc.

    Ik zit in een rolstoel. Hoe kan ik mijn kaarten bestellen? 

    Je kunt telefonisch kaarten bestellen via (078) 639 79 79 of kopen aan de kassa in het Energiehuis. Je kunt ook altijd de kassa mailen via kassa@kunstmin.nl.

    Zijn er plaatsen voor slechthorenden?

    Slechthorende bezoekers kunnen gebruik maken van hulpapparatuur. Meld je daarvoor aan op de avond van de voorstelling bij de kassa. Er is ook hulpaparatuur aanwezig die gebruikt kan worden in combinatie met een gehoorapparaat.

  • Mag ik tijdens de voorstelling fotograferen?

    Het is alleen voor aanvang toegestaan om in de zaal beeld- of geluidopnames te maken. Op andere momenten stoort dit de voorstelling, de artiesten en je medebezoekers. Maar ook hebben we te maken met auteurs- en beeldrechten die afgeschermd zijn. De meeste artiesten vinden het prima als je tijdens het eindapplaus foto’s maakt.

  • Ik kom te laat, wat nu?

    Laatkomers zijn helaas voor zowel de artiesten als voor het aanwezige publiek storend. Kom daarom alsjeblieft op tijd. De Duty Manager zal tijdens de COVID-19 periode meestal besluiten je niet meer binnen te laten. Wij retourneren geen geld retour bij te laat komen.

    Er is tijdens de COVID-19 periode bij Kunstmin geen pauze tijdens een voorstelling.

     

  • Hoe kan ik mij aan- of afmelden voor de nieuwsbrief?

    Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?

    Onderaan deze pagina vind je een button waarmee je je kunt aanmelden voor onze nieuwsbrief.

    Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?

    Er zijn twee manieren om je af te melden van de nieuwsbrief:

      1. De afmeldmogelijkheid onderaan elke nieuwsbrief
      2. Door ons een e-mail te sturen naar info@kunstmin.nl, met daarin het e-mailadres vermeld waar je de nieuwsbrief op ontvangt
  • Hoe werken de digitale tickets?

    Hoe werkt het e-ticket?

    Na je online bestelling ontvang je een e-mail met in de bijlage een digitaal ticket, het e-ticket. Je dient dit zelf uit te printen. Om het elektronische plaatsbewijs te kunnen downloaden heb je Adobe Reader nodig. Je neemt het geprinte plaatsbewijs mee naar de Schouwburg of het Energiehuis op de dag/avond van de betreffende voorstelling en laat dit scannen. 

    Kan ik de e-tickets vanaf mijn telefoon laten scannen?

    Dit is mogelijk. Zet hiervoor alvast de helderheid van je scherm op de hoogste stand en zorg ervoor dat je scherm schadevrij is.

    Moet ik het elektronisch plaatsbewijs inwisselen voor echte tickets?

    Het e-ticket is je toegangsbewijs. Je hoeft dit dus niet in te wisselen voor echte tickets. Op de middag/avond van de betreffende voorstelling in de Schouwburg of in het Energiehuis kun je dit e-ticket laten scannen.

  • Kunstmin bezoeken met kinderen of baby’s?

    Mag mijn kind op schoot?

    Zowel volwassenen als kinderen krijgen een plaatsbewijs en een eigen stoel toegewezen. Dit is onder andere vanwege de (brand)veiligheid. Stoelverhogers zijn aanwezig.

    Mag mijn baby mee in de zaal?

    Het is niet toegestaan om een baby mee in de zaal te nemen. Je baby kan mogelijk de voorstelling verstoren. Bij jeugdvoorstellingen is de vermelde leeftijd de ondergrens. Te jonge kinderen of baby’s kan de toegang worden geweigerd.

  • Waar kan ik voor aanvang, in de pauze of na afloop van de voorstelling wat eten of drinken?

    Borrelen of naborrelen in de Schouwburg

    Ons Theatercafé is een heerlijke ruimte om tijdens je bezoek aan de Schouwburg te genieten van een drankje en een klein hapje. In het Theatercafé kun je ook terecht voor borrelarrangementen. Je kunt er niet lunchen of dineren. Bij kaarten voor voorstellingen in de Grote en Kleine Zaal van de Schouwburg is een consumptie inbegrepen (portemonneeloze pauze). Uitgezonderd zijn voorstellingen in het genre Jeugd & Familie en de voorstellingen in het Energiehuis (Machine 3 en Ketel 1).

    Borrelen of naborrelen in het Energiehuis

    In het Energiehuis bevindt zich Grandcafé-restaurant Khotinsky. Zij ontvangen graag voor een hapje en/of drankje.

    Voorafgaand aan de voorstelling een hapje eten? Geniet van een theatermenu!

    Wij bieden verschillende theatermenu’s aan in samenwerking met restaurants in de regio. Deze theatermenu’s kun je samen met jouw tickets boeken.

  • Wat als de voorstelling niet doorgaat?

    Indien een voorstelling niet door kan gaan, worden alle bezoekers daarover door ons op de hoogte gebracht. Bezoekers die wij niet hebben kunnen bereiken en daardoor tevergeefs naar het theater komen, bieden wij onze excuses en iets te drinken aan. Om deze service te kunnen bieden, noteren wij bij het reserveren en kopen van een kaartje je adresgegevens.

  • Hoe werkt de lastminute-actie op Instagram?

    Regelmatig maak je kans op lastminute-kaarten via onze lastminute-actie op Instagram. Lees hier hoe je kans maakt:

    1. Volg @Kunstmin op Instagram om op de hoogte te blijven van onze lastminute-acties
    2. Like de post met de lastminute-actie
    3. Tag de vriend/vriendin met wie jij graag naar de voorstelling wil in de comments onder de post
    4. Zorg dat jouw vriend/vriendin ons ook volgt en de post liked
    5. De winnaar maken we 48 uur voor de voorstelling bekend
    6. De winnaar heeft daarna 24 uur om zijn of haar prijs te claimen
    7. Is er 48 uur voor de voorstelling niemand die aan de winactie meedoet, dan komt deze te vervallen
    8. De prijs is niet inwisselbaar
  • Het is slecht weer, gaat de voorstelling wel door?

    Hoeveel sneeuw, ijzel of wind er ook is, Kunstmin gaat er altijd vanuit dat de voorstelling plaats kan vinden. Wij zijn dat verplicht aan de producent van de voorstelling. Mocht er onverhoopt toch een voorstelling worden geannuleerd, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen (via de site, e-mail en/of telefonisch). Indien je niet naar het theater kunt komen vanwege het slechte weer of als het openbaar vervoer niet rijdt, kunnen wij hier geen restitutie voor verlenen.

  • Hoe zit het met mijn privacy?

    Wij gaan zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om. Indien je van Kunstmin geen algemene informatie over voorstellingen wenst te ontvangen kun je een e-mail sturen naar: info@kunstmin.nl.

  • Wil je iets vragen of wil je ons een compliment geven?

    Neem contact met ons op! Bel onze Receptie & Kassa: (078) 639 79 79 of stuur een e-mail naar info@kunstmin.nl, wij vernemen jouw reactie altijd graag.