Wil je ons, in deze tijd, extra steunen? Steun ons

Veelgestelde vragen

  • Wanneer is de Receptie & Kassa geopend?

    Onze Receptie & Kassa is telefonisch en per mail regulier bereikbaar van ma t/m za van 09.00 tot 18.00 uur. Wij staan je graag te woord.

    Wij ontvangen je gastvrij en coronaproof. Lees meer over de aanpassingen die wij vanwege COVID-19 hebben ingevoerd vanaf het moment van bestellen tot en met je bezoek aan de voorstelling bij Kunstmin.

  • Wat houdt een bezoek aan een coronaproof Kunstmin voor mij als bezoeker in?

    Getroffen maatregelen

    Je mag er vanuit gaan dat wij alles op alles hebben gezet om je bezoek veilig te maken. Er is een aangepaste routing en ook onze medewerkers wijzen je de weg, je zit op 1,5 meter van elkaar en deurklinken, trapleuningen en toiletten maken wij nog vaker dan anders extra goed schoon. Ons ventilatiesysteem heeft de capaciteit om de lucht te verversen bij een volle zaalbezetting van 750 personen en blijft de hele dag aanstaan. Hierdoor forceren wij een maximale ventilatie en luchtverversing. Wij beloven een coronaproof, intiem en sfeervol bezoek.

    Huisregels tijdens je bezoek

    Kunstmin mag je weer verwelkomen! Je theaterbezoek is gastvrij en coronaproof. Dat doen we samen. Daarom hanteren wij nieuwe huisregels voor tijdens je bezoek. We vragen je medewerking en geduld. Per voorstelling kunnen wij een gelimiteerd aantal bezoekers verwelkomen. Je bezoek ziet er daarom iets anders uit, maar is niet minder feestelijk.

    Naborrelen na afloop van de voorstelling

    Ook nu kun je na afloop genieten van een drankje met lekkere hapjes aan een eigen tafeltje in het Theatercafé. Naborrelarrangementen kun je direct online bestellen op het moment dat je je kaarten boekt. Je komt de besteloptie tegen tijdens het bestelproces. Je kunt het arrangement er later ook nog los bijbestellen.

    Het is dit najaar helaas tijdelijk niet mogelijk om op de avond zelf een borrelarrangement te boeken aan de bar.

    Wij zien ernaar uit om je weer te mogen ontvangen!

  • Verkoop voorstellingen tijdens COVID-19

    Het is uitsluitend mogelijk je kaarten online te bestellen of tijdens de reguliere openingstijden van de Receptie & Kassa in het Energiehuis. Ter plekke kaarten kopen buiten de reguliere openingstijden van de Receptie & Kassa om, is niet mogelijk.

    Wij verkopen voorstellingen die dit najaar plaatsvinden vanaf begin september tot en met eind december 2020. Er komt geen printbrochure uit. Informatie over voorstellingen verloopt via de website, social media en digitale nieuwsbrieven. Dit najaar verwachten wij een tweede lanceringsmoment waarop wij de voorstellingen van januari t/m juni 2021 aan je kunnen presenteren en in de verkoop kunnen doen.

  • Als ik mijn gekochte ticket doneer vanwege COVID-19, wat gebeurt er met dat geldbedrag?

    Dit bedrag wordt verdeeld tussen de uitvoerende(n), de producent en de organisator. Kunstmin neemt verantwoordelijkheid dat dit juist wordt uitgevoerd. Mede door deze donaties en dankzij een faire verdeling van de bedragen krijgen alle partijen een kans op herstel. Je donatie wordt dus in overleg met de betreffende partijen verdeeld tussen de (uitvoerende) maker(s), de producent en jouw theater. Heel veel dank!

  • Mindervaliden, slechthorenden, etc.

    Ik zit in een rolstoel. Hoe kan ik mijn kaarten bestellen? 

    Je kunt telefonisch kaarten bestellen via (078) 639 79 79 of kopen aan de kassa in het Energiehuis. Je kunt ook altijd de kassa mailen via kassa@kunstmin.nl.

    Zijn er plaatsen voor slechthorenden?

    Slechthorende bezoekers kunnen gebruik maken van hulpapparatuur. Meld je daarvoor aan op de avond van de voorstelling bij de kassa. Er is ook hulpaparatuur aanwezig die gebruikt kan worden in combinatie met een gehoorapparaat.

  • Mag ik tijdens de voorstelling fotograferen?

    Het is alleen voor aanvang toegestaan om in de zaal beeld- of geluidopnames te maken. Op andere momenten stoort dit de voorstelling, de artiesten en je medebezoekers. Maar ook hebben we te maken met auteurs- en beeldrechten die afgeschermd zijn. De meeste artiesten vinden het prima als je tijdens het eindapplaus foto’s maakt.

  • Ik kom te laat, wat nu?

    Laatkomers zijn helaas voor zowel de artiesten als voor het aanwezige publiek storend. Kom daarom alsjeblieft op tijd. De Duty Manager zal tijdens de COVID-19 periode meestal besluiten je niet meer binnen te laten. Wij retourneren geen geld retour bij te laat komen.

    Er is tijdens de COVID-19 periode bij Kunstmin geen pauze tijdens een voorstelling.

     

  • Aan- of afmelden voor de nieuwsbrief

    Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?

    Onderaan deze pagina vind je een button waarmee je je kunt aanmelden voor onze nieuwsbrief.

    Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?

    Er zijn twee manieren om je af te melden van de nieuwsbrief:

      1. De afmeldmogelijkheid onderaan elke nieuwsbrief
      2. Door ons een e-mail te sturen naar info@kunstmin.nl, met daarin het e-mailadres vermeld waar je de nieuwsbrief op ontvangt
  • Digitale tickets

    Hoe werkt het e-ticket?

    Na je online bestelling ontvang je een e-mail met in de bijlage een digitaal ticket, het e-ticket. Je dient dit zelf uit te printen. Om het elektronische plaatsbewijs te kunnen downloaden heb je Adobe Reader nodig. Je neemt het geprinte plaatsbewijs mee naar de Schouwburg of het Energiehuis op de dag/avond van de betreffende voorstelling en laat dit scannen. 

    Kan ik de e-tickets vanaf mijn telefoon laten scannen?

    Dit is mogelijk. Zet hiervoor alvast de helderheid van je scherm op de hoogste stand en zorg ervoor dat je scherm schadevrij is.

    Moet ik het elektronisch plaatsbewijs inwisselen voor echte tickets?

    Het e-ticket is je toegangsbewijs. Je hoeft dit dus niet in te wisselen voor echte tickets. Op de middag/avond van de betreffende voorstelling in de Schouwburg of in het Energiehuis kun je dit e-ticket laten scannen.

  • Kinderen en baby’s

    Mag mijn kind op schoot?

    Zowel volwassenen als kinderen krijgen een plaatsbewijs en een eigen stoel toegewezen. Dit is onder andere vanwege de (brand)veiligheid. Stoelverhogers zijn aanwezig.

    Mag mijn baby mee in de zaal?

    Het is niet toegestaan om een baby mee in de zaal te nemen. Je baby kan mogelijk de voorstelling verstoren. Bij jeugdvoorstellingen is de vermelde leeftijd de ondergrens. Te jonge kinderen of baby’s kan de toegang worden geweigerd.

  • Eten & Drinken

    Waar kan ik voor aanvang, in de pauze of na afloop van de voorstelling wat eten of drinken?

    Kunstmin
    Ons Theatercafé is een heerlijke ruimte om tijdens je bezoek aan de Schouwburg te genieten van een drankje en een hapje. Bij kaarten voor voorstellingen in de Grote en Kleine Zaal van de Schouwburg is een consumptie inbegrepen (portemonneeloze pauze). Uitgezonderd zijn voorstellingen in het genre Jeugd & Familie en de voorstellingen in het Energiehuis (Machine 3 en Ketel 1). In het Theatercafé kun je ook terecht voor borrelarrangementen of kleine hapjes. Je kunt er niet lunchen of dineren.

    Grand Café Khotinsky in het Energiehuis
    Khotinsky is een Grand Café met een unieke uitstraling, gevestigd in het Energiehuis. Op deze unieke plek kun je terecht voor een heerlijke lunch, diner of een drankje. Khotinsky is op maandag gesloten, op dinsdag, woensdag, donderdag en zondag geopend van 12.00 tot 23.00 uur en op vrijdag en zaterdag geopend van 12.00 tot 01.00 uur.

  • Geannuleerde voorstellingen

    Wat als de voorstelling niet doorgaat?

    Indien een voorstelling niet door kan gaan, worden alle bezoekers daarover door ons op de hoogte gebracht. Bezoekers die wij niet hebben kunnen bereiken en daardoor tevergeefs naar het theater komen, bieden wij onze excuses en iets te drinken aan. Om deze service te kunnen bieden, noteren wij bij het reserveren en kopen van een kaartje je adresgegevens.

  • Lastminute-actie Instagram

    Hoe werkt de lastminute-actie op Instagram?

    Regelmatig maak je kans op lastminute-kaarten via onze lastminute-actie op Instagram. Lees hier hoe je kans maakt:

    1. Volg @Kunstmin op Instagram om op de hoogte te blijven van onze lastminute-acties
    2. Like de post met de lastminute-actie
    3. Tag de vriend/vriendin met wie jij graag naar de voorstelling wil in de comments onder de post
    4. Zorg dat jouw vriend/vriendin ons ook volgt en de post liked
    5. De winnaar maken we 48 uur voor de voorstelling bekend
    6. De winnaar heeft daarna 24 uur om zijn of haar prijs te claimen
    7. De prijs is niet inwisselbaar
  • Het is slecht weer, gaat de voorstelling wel door?

    Hoeveel sneeuw, ijzel of wind er ook is, Kunstmin gaat er altijd vanuit dat de voorstelling plaats kan vinden. Wij zijn dat verplicht aan de producent van de voorstelling. Mocht er onverhoopt toch een voorstelling worden geannuleerd, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen (via de site, e-mail en/of telefonisch). Indien je niet naar het theater kunt komen vanwege het slechte weer of als het openbaar vervoer niet rijdt, kunnen wij hier geen restitutie voor verlenen.

  • Privacy

    Hoe zit het met mijn privacy?

    Wij gaan zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om. Indien je van Kunstmin geen algemene informatie over voorstellingen wenst te ontvangen kun je een e-mail sturen naar: info@kunstmin.nl.

  • Wil je iets vragen of wil je ons een compliment geven?

    Neem contact met ons op! Bel onze Receptie & Kassa: (078) 639 79 79 of stuur een e-mail naar info@kunstmin.nl, wij vernemen jouw reactie altijd graag.